Aceasta achizitie va permite elevilor si profesorilor sa beneficieze de echipamente moderne si performante, precum si de acces la tehnologii de ultima generatie, contribuind astfel la imbunatatirea procesului de invatare si cresterea calitatii educatiei.
Proiectul PNRAS isi propune sa reduca abandonul scolar si sa creasca gradul de succes al elevilor din ciclul gimnazial, prin implementarea unor strategii si actiuni integrate, precum si prin implicarea activa a parintilor si a comunitatii locale.
Echipamentul IT achizitionat va fi utilizat in cadrul programelor si proiectelor educationale derulate in scoala, precum si in cadrul activitatilor de formare si perfectionare a cadrelor didactice,
suntem convinsi ca va aduce un plus de valoare in procesul de invatare si in dezvoltarea personala a elevilor si a profesorilor implicati in proiectul PNRAS.
Școala Gimnazială Doba, cu sediul în localitatea Doba, comuna Doba, județul Satu Mare, implementează începând cu data de 26.09.2022, Proiectul SG-PNRAS din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțate prin Componenta C15- Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență în România.
Proiectul este finanțat prin Inspectoratul Școlar Județean Satu Mare de către Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul Componentei 15- Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență al României ( PNRR), R3. Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii- 14. Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar.
Perioada de implementare a proiectului este de 36 de luni, care va include 3 ani școlari, respectiv 20.09.2022- 19.09.2025
Bugetul proiectului este de 690.000,00 lei
Proiectul are ca scop prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii în Școala Gimnazială Doba și, implicit, creșterea ratei de tranziție de la învățământ secundar inferior- gimnazial la învățământ secundar superior- liceu sau învățământ profesional și tehnic.
Procesul de invatamant din scolile romanesti este in acest moment la un moment de rascruce, de adaptare la cerintele unei societati informationale.Viteza cu care copiii nostri se adapteaza la tehnologie este uimitoare si scoala prezentului trebuie sa se transforme in scoala viitorului. In acest scop digitalizarea procesului de invatamant inseamna adaptarea scolii la nevoile de invatare ale elevilor. Utilizarea instrumentelor digitale de către elevi reprezinta o modalitate de atracție si interes respectiv integrarea metodelor și practicilor non-formale la nivelul cadrelor didactice, care vor asigura motivarea elevilor și creșterea calității actului educațional.
In cadrul proiectului ”Educatia e sansa mea!” din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțate prin PNRR, s-a realizat dotarea claselor de la ciclul gimnazial cu 5 display-uri interactive, 5 laptop-uri, ,1 cameră documente, ochelari virtuali, și multifuncționala cu laser, un echipament de videoconferință.